Saturday, December 15, 2012

لجنة 44.. دستور




اليوم: السبت
التاريخ: 15-12-2012  
الساعة 12:00 ظهرا
المكان: مدرسة علي بن أبي طالب الابتدائية, داخل لجنة رقم 44...



دخلت زي العسكري ما قالي.. وريت الراجل أبو دفتر البطاقة و كتبت اسمي الثلاثي.. و سلمت البطاقة للمستشار.. اداني ورقة الاقتراع



و دخلت أدلي بصوتي.. 






كتبت اللي كتبته و حطيت صوباعي ف الحبر و رحت عشان أخد البطاقة و أمشي..

لقيت القاضي بيكتب حاجة في الأوراق اللي قدامه.. و لمحت اسمي..



محمد شريف ابراهيم أحمد - كفيف- 




و مكملتش..




 أنا مش كفيف حضرتك!!




                                                                  القاضي: استنى انت بس..



                                               أستنى ايه.. انت بتكتب ايه؟!



القاضي: من فضلك سيبني أشوف شغلي.. ملكش دعوة باللي بكتبه..







و جه ف بالي, لو أنا فعلا كفيف.. و أنا موجود دلوقتي و بتحرك عادي.. هل ده معناه اني


 "DareDevil" مثلا؟!

هه؟؟ 



ايه العبيط ده؟!



ثانية واحدة حضرتك..



 حضرتك أنا اسمي ده اللي انت بتكتبه.. و أنا مش كفيف.. أنا شايفك اهو و شايف اسمي.. محمد شريف ابراهيم..


شوفت أنا شايف ازاى؟؟!


الراجل بتاع الحبر أخد باله.. و الناس بدأت تاخد بالها ان في حاجة بتحصل..

القاضي أخد باله ان الناس بدأت تبص علينا..



أنا: أنا بأقول لحضرتك.. أنا محمد شريف.. و أنا مش كفيف..

و جه ف بالي المنظر ده! :p


أنا مش كفيف.. مش كفيف.. مش كفيييييييف..!



و تدارك القاضي حرج الموقف..


القاضي: الله.. أمال مين؟!.. اااه.. معلش أصلي كنت ماسك بطاقتك.. و اتلخبط مع اللي قابلك.. كويس انك أخدت بالك...



انا: ولا يهمك.. أنا بس عاوز البطاقة و يا ريت بس تشطب ع اللي انت كتبته..




و فضلت واقف قدامه لحد ما شطب على اسمي.. و لقيته بيكتب اسم واحد تاني كان مكتوب قدامه في ورقة تانية.. !!








THE END
LE FIN
النهاية





S for Shiko







No comments:

Post a Comment