Thursday, June 7, 2012

الغباء في الحب


ما أجمل ذلك الشعور الذي يأخذك من الواقع الى مستويات أعلى و أرقى.. مشاعر رائعة.. حائرة.. و لكن.. البعض لا يعرف كيف يعيشها.. البعض لا يعرف كيف يحب.. قد يكون امامه ذلك الحبيب و يرتكب بعض الحماقات.. فيضيع كل شيء هباء في لحظات..

أجمل احساس تشعر به المرأة.. عندما يغار عليها حبيبها.. انها تعشق هذا الشعور.. و في بعض الأحيان.. تتصيد المواقف.. ليغار عليها حبيبها.. و تشعر بحبه لها... و لكنها لا تدرك كم الألم الذي يعتصر قلبه حين يصادف هذا الاحساس.. فتأتي بكل برود أعصاب و عدم اكتراث بما أقترفته و تدعي أن شيء لم يكن.. و أنها لم تقصد.. و انها لو تعلم لم تكن لتفعل.. الى اخره من المبررات الأنثوية المجهزة مسبقا.. 
فيقف الرجل حائرا.. هل يغفر لها هفوتها.. أم يتركها و يرتاح.. 





ييجي و يمثل


ييجي و يمثل قال أنا يعني.. صعبت عليه
يقوللي إحكيلي و قوللي مالك.. زعلان ليه؟!
ماهو مش عارف.. إنه جارحني.. و يعرف ليه؟
ماهو لو يعرف.. مكنش جرحني.. ولا إيه؟!

.....................

أنا مش بألومك.. على أحلام شوفناها حقيقة
دي غلطة قلبي.. اللي بألومه ف كل دقيقة 

أنا بس بألومك على تمثيلك.. و أنا وياك
أنا مش ناقص جرح.. كفاية بأشوفه معاك


.....................

مين اللي قالك إن ف قلبي مفيش إحساس؟!
تجرح عادي.. و تعطف عادي.. عادي و خلاص..


مين اللي قالك.. إن أنا راضي.. بحالي معاك..
يوم ف الجنة.. و يوم على بابها.. بأستناك..


.....................

ييجي و يمثل قال أنا يعني.. صعبت عليه
يقوللي إحكيلي و قوللي مالك.. زعلان ليه؟!

ماهو مش عارف.. إنه جارحني.. و يعرف ليه؟
ماهو لو يعرف.. مكنش جرحني.. ولا إيه؟!


.....................

أيوا بأغير.. و بتموتني الغيرة كمان..
نفسي أمثل زيك و أعمل.. مش تعبان..


بس أنا فاهمك مهما تداري.. بأحس أنا بيك
زي ما نفسي.. نفسك برضه.. تضمني ليك

ييجي و يمثل.. قال انا يعني.. صعبت عليه





S 4 Shiko


No comments:

Post a Comment